zondag 29 april 2012

Cookiedough Icecream

Helaas, helaas. Ik had jullie beloofd om het cookiedough ijs recept te geven. Nu het klaar is, is het wel oké, maar niet blogwaardig vind ik.
Ik had het recept al bijna uitgetypt, maar ik wil jullie niet iets adviseren waar ik niet helemaal 100% achter sta.
Toch benieuwd naar het ijs? hier een fotootje..



Laatste tijd was het erg druk, en dat merk je terug in mijn blogactiviteiten maar ook in mijn levenstijl. Ik moet jullie eerlijk bekennen dat ik niet helemaal meer écht suikervrij eet. Wat ik eigenlijk best jammer vind, maar doordat ik het druk heb, heb ik eigenlijk niet zoveel tijd om suikervrije koekjes en dergelijke te bakken.
Wel drink ik suikervrij, ik vind pure biologische sappen gewoon het lekkerst! En uiteraard de smoothies zijn niet meer uit mijn dagelijkse routine uit te slaan.

Natuurlijk laat ik jullie niet met niks achter, hierbij het recept voor chocolate chip cookies:

Chocolate chip cookies:



Benodigdheden
  • 180 gr. roomboter
  • 200 gr. tarwemeel (patent/gezeefd)
  • 1 ei
  • 4 dadels
  • chocoladereep puur, suikervrij
  • vanillestokje
  • snufje zout
  • 4 eetlepels agavesiroop

Smelt de roomboter. Voeg het ei bij de roomboter en roer het geheel even goed door elkaar.
Voeg hierna de boter en het ei bij het tarwemeel en mix het geheel goed door elkaar, voeg de vanillezaadjes van het vanillestokje, een snufje zout en de 4 eetlepels agavesiroop toe. Kneed het geheel goed door elkaar. Laat het geheel goed afkoelen in de koelkast. Snijd ondertussen de dadels in kleine stukjes en stop ze even in de keukenmachine zodat het echt kleine stukjes worden. Maak ook van de chocoladereep kleine stukjes.
Als het geheel goed is afgekoeld kunnen de stukjes dadel en chocola in het deeg worden toegevoegd. Verwarm de oven op 200 graden en bak ze ongeveer 15 minuten af.

Succes en enjoy!

1 opmerking: