maandag 19 maart 2012

Basics

Het was even een klus maar eindelijk heb ik alle spullen in huis om mooie suikervrije recepten te kunnen maken. Het is wel even flink investeren, want deze producten zijn wel wat duurder dan de producten die je anders kocht.

enfin. Na verschillende winkels bezocht te hebben heb ik eindelijk alles in huis, en om het wat makkelijker voor je te maken om de producten te kopen heb ik ze even voor je op een rijtje gezet!


begin eerst lekker met verschillende fruitsoorten in te slaan, verse bananen en sinaasappelen tot ingevroren aardbeien toe. Kies gewoon wat je lekker vindt!

verder handig voor als je wilt gaan bakken:
- volkoren of gezeefd(gebuild) tarwemeel
- boekweit meel
- speltmeel volkoren
- bloem
- bakin soda
- havervlokken (ook verkrijgbaar in de natuurwinkels!)

- agave siroop/ ahornsiroop
- palmsuiker (arenga)
- oerzoet
- vanille stokjes of vanille poeder

- kokos rasp
- kokos olie
- kokos crème (santen)

- ongezouten noten (cashew, walnoten, pecannoten etc.. Ik heb een pak van gemixte noten gekocht bij de sligro)
- gedroogde vruchten (dadels, vijgen, abrikozen, wat je lekker vindt!)

- suikervrije jam
- suikervrije appelstroop
- diksap (die van etos vind ik het lekkerst!)
- suikervrije chocola (van choclove of céréal hier volgt een artikel over!)
- rijstmelk

Ook handig om te hebben: 
- een blender of keukenmachine
- voorraad potten om de producten erin te bewaren

Het is een aardige waslijst, maar dat was het wel zo'n beetje. Het kan zijn dat er nog dingen ontbreken, maar ik geloof dat dit wel de hoofdpunten zijn.
Ik heb de producten een kleurtje gegeven waar ik ze heb gekocht, het kan natuurlijk zijn dat ze ook in meerdere winkels verkrijgbaar zijn.

Rood: supermarkt de plus
Oranje: supermarkt Jumbo
Groen: natuurwinkels bijvoorbeeld 'de tuinen'

Wat ook erg lekker is om te maken is de suikervrije muesli van Vegadutchie! Heerlijk als ontbijt.

Binnenkort laat ik je 2 recepten zien hoe je suikervrije chocolatechip cookies kan maken en bountys!

Shopze!

Liefs,
Danielle



Geen opmerkingen:

Een reactie posten