maandag 26 maart 2012

Sandwich time

Hebben jullie ook zo'n heerlijk weekend gehad? Echt, dit weekend heb ik niks anders gedaan dan genieten.
Het weer was zo heerlijk en daarbij had ik vrij weinig verplichtingen, tenminste, die konden wel wachten..


Vrijdag, wat later in de middag, zijn we heerlijk een rondje om de Kralingse Plas wezen skaten. Ik op mijn geliefde rollerskates en vriendlief op zijn pasgekochte longboard. Samen met nog een vriend hebben we een rondje om de plas geskate.
We eindigden de bij 'De Tuinen' waar we een biertje op de steiger dronken (i know, niet zo suikervrij, maar genieten hoort er ook bij!). Ze zeggen dat een foto meer zegt dan 1000 woorden, dus bij deze:


Zondag was nog zo'n heerlijk luie dag, kort samengevat hebben we eigenlijk alleen maar van het heerlijke weer genoten op een terrasje.

We waren de dag wel goed begonnen, namelijk met een heerlijke aardbeiensandwich. Take a look:

Waar bestaat het uit?
- een stuk dadel-vijgenbrood
- mascarpone
- kaneel
- aardbei

Het dadel-vijgenbrood moest ik zelf nog snijden, dus je kan zelf bepalen hoe dik je het stuk brood wil. En omdat dit brood zo zoet is door de dadels en vijgen heb je er helemaal geen suiker bij nodig! Vaak strooien mensen gauw suiker over de aardbeien, maar dat is hierbij dus helemaal niet nodig.
Smeer er een dikke laag mascarpone op en strooi hier een beetje kaneel over, de kaneel geeft het net even een extra bite.
Nu hoef je alleen nog maar de aardbeien te snijden en over het brood te verdelen.

Dit is echt een lekker zomerontbijtje of misschien zelfs wel toetje!

Succes, en geniet van dit weer!

liefs,
Danielle

Trouwens, weet iemand hoe je goed kan remmen met rollerskates? Ik heb de mijne nu een tijdje, en remmen blijft een gedoe, haha!

3 opmerkingen:

  1. Je rechtervoet naar achter hellen.. dr zit een remblok op als het goed is die dan op de straat komt en er voor zorgt dat je snelheid afneemt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat klopt! Dat is voor skates die 4 wieltjes achter elkaar hebben. Maar ik heb echt die oudere versie van skates, dat je 2 wieltjes voor en 2 wieltjes achter heb.
      Was misschien wel handig geweest om erbij te vermelden, haha.

      Verwijderen
    2. Normaal staan je remblokjes vooraan maar als je geen remblokjes hebt kan je een powerslide doen. (Roller Derby - How to do a Power Slide op youtube) Mij is dat nooit gelukt bij het rolschaatsen vroeger, ik zocht een struik om in te crashen :D

      Verwijderen