donderdag 5 april 2012

Bountys

Ik heb stress. Over 2 weken heb ik tentamens, volgende week deeltentamens en ik loop zacht gezegd een beetje achter..
Zo had ik met mijzelf vorige tentamenperiode afgesproken dat ik komend blok (dit blok dus) een strakke planning zou aanhouden, zodat ik voorbereid en stressloos mijn tentamenperiode in zou gaan.

Mooi verhaal, moeilijk na te komen. Precies weer hetzelfde verhaal en ik begrijp weer helemaal waarom ik zo graag op schema wilde blijven.

Helaas kan ik de tijd niet stop zetten, het enige wat mij nog resteert is hard werken. Nu ben ik zo'n type dat stress en leerstof in slaap meeneemt (zeg ik dit goed?), en dan ook midden in de nacht gestrest wakker wordt.
Daarom schrijf ik nu een leuk blogje om even te de-stressen zodat ik zometeen zorgeloos kan slapen (haha).

Leren vraagt energie, en wat lekkers eten tijdens het leren om jezelf even te belonen kan ook nooit kwaad.
Daarom een lekker tussendoortje, die ik stiekem heb gejat van www.vegadutchie.nl.

Bountys



benodigdheden:

  • 70 gram geraspte kokos
  • 7 dadels
  • 1 eetlepel kokosolie
  • 1 eetlepel adorn of agave siroop
  • suikervrije chocolade (bijvoorbeeld het merk céréal of chocklove)
1. Snijd de dadels in kleine stukjes en voeg ze samen met de geraspte kokos, kokos olie en ahornsiroop in de keukenmachine of blender. Laat het geheel goed samen komen en wanneer het goed met elkaar gemengd is, haal je het eruit.

2. Pak een bordje. Vorm van het mengsel kleine balletjes of repen en leg het op het bordje. Wanneer je alle balletjes hebt gevormd leg je ze 5 minuten in de vriezer om even stevig te worden.

3. Smelt ondertussen de chocolade, ik heb ongeveer 2/3 van de reep gebruikt. Je kan de chocola smelten in de magnetron maar ook au-bain-marie met de pan en water. Ik heb voor de magnetron gekozen, puur omdat dat even makkelijker was.

4. Haal de balletjes uit de vriezer en rol ze door de chocola. Leg ze terug op het bordje en plaats ze vervolgens weer in de vriezer om weer stevig te laten worden.

5 Als de chocola hard om de balletjes heen is geworden, zijn ze klaar! Je kan ze nu lekker opeten of bewaren in de koelkast.



De chocola die ik heb gebruikt is van Céréal een, voor zo ver ik weet, suikervrije chocoladereep. Er zit wel een zoetstop Maltitol in, ik ben er nog niet over uit of dit ook onder de geraffineerde suikers valt of onder de natuurlijke. Iemand die dit wel weet?
Deze repen zijn o.a. te koop bij supermarkt de Plus in de smaken puur, melk en hazelnoot. Lekker voor zo af en toe om toch nog chocola te kunnen eten!

Liefs,
Danielle








Geen opmerkingen:

Een reactie posten